Innowacyjny system przeprowadzania kampanii – DartTrax nową formą promocji na Facebooku

150x110

Czy można zarobić na prowadzeniu własnego fanpage"a? Czerpać zyski z publikacji wpisów na własnych warunkach? I to wszystko bez konieczności spędzania dodatkowego czasu na Facebooku? Do niedawna ciężko było to sobie wyobrazić. Teraz rozwiązanie można znaleźć w przełomowej platformie DartTrax, która oferuje nowy sposób przeprowadzania kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Social media są dziś bezdyskusyjnie jednym z ważniejszych kanałów marketingowych w Internecie. To właśnie na serwisach społecznościowych internauci spędzają ogromną część czasu wolnego. W świetle możliwości reklamowych i bogactwa informacji o użytkownikach, obecność marki na Facebooku, najpopularniejszym w Polsce serwisie tego typu, zdaje się być obowiązkowa. Potencjał reklamowy giganta społecznościowego pozostaje jednak wciąż niewykorzystany. Dlatego też Facebook nie zwalnia z nowymi rozwiązaniami i proponuje kolejne formy reklamowe, jak chociażby treści „polecane”. Tak zwane Featured Stories mają przybrać formę zwykłych wpisów i pojawiać się w aktualnościach użytkownika.

Tymczasem w branży social mediów powstał właśnie serwis, który może się stać ciekawym uzupełnieniem „polecanych” reklam oraz tradycyjnych treści kontekstowych Facebook Ads. DartTrax wychodzi na przeciw zarówno potrzebom firm, jak i twórców fanpage"y, proponując przy tym rozwiązanie nieinwazyjne dla użytkowników.

Serwis DartTrax umożliwia reklamodawcom przeprowadzenie kampanii, która obejmie zasięgiem odbiorców fanpage"y wybranych według odpowiedniej kategorii tematycznej. Z kolei ich właściciele będą mieli możliwość selekcji zgłoszonych kampanii, by dopasować przekaz do koncepcji administrowanej przez siebie strony i zarabiać na publikacji wpisów. Nowatorski system pozwala reklamodawcom wykorzystać niezagospodarowany jak dotąd kanał promocji, a wydawcom zarządzać nowym źródłem zysku.

Prościej ujmując, DartTrax pośredniczy w komunikacji między reklamodawcą a wydawcą, którym może się stać każdy posiadacz strony na Facebooku. Wydawca ma pełną swobodę w zarządzaniu kampaniami zamówionymi na jego fanpage"u – akceptuje wybrane wpisy i odrzuca treści, które uzna za nieodpowiednie. Zatwierdzone wpisy są automatycznie opublikowane na jego stronie dzięki aplikacji DartTrax. Do odbiorców dotrze komunikat spójny z zamysłem „polubionej” strony, który wirusowo rozprzestrzeni się w serwisie. Jego zasięg powiększy się także na polu, które do tej pory nie było dostępne dla Facebook Ads. Jako zwykłe treści serwisu, kampanie ominą system blokady reklam oraz będą wyświetlane na telefonach komórkowych i tabletach.

Co więc oznacza korzystanie z DartTrax? Dla reklamodawców – możliwość przeprowadzania wirusowej promocji marki, wydarzenia lub miejsca na popularnych stronach Facebooka. Dla administratorów fanpage"y – uzyskiwanie wpływów z publikacji zaakceptowanych treści.

W tym momencie DartTrax umożliwia przeprowadzanie kampanii w obrębie serwisu społecznościowego Facebook. W następnych tygodniach reklamodawcom zostanie udostępniona możliwość docierania do użytkowników portali Twitter.com i Google Plus. Serwis będzie wkrótce dostępny także dla zagranicznych wydawców i reklamodawców.